ساخت پروتز گوش و گوش سیلیکونی

پروتز گوش و گوش سیلیکونی با ضمانت یکساله اقساطی + کیفیت عالی

پروتز وسیله ای مصنوعی است که به بازیابی قسمت های از دست رفته بدن یا قسمت های آسیب دیده یا تغییر شکل یافته مانند صورت یا گوش کمک می کند. هر پروتز به صورت سفارشی و از سیلیکون ساخته شده است تا ظاهری طبیعی داشته باشد و انعطاف پذیری خود را حفظ کند.

هدف از استفاده از پروتز بازیابی شکل و عملکرد اعضای بدن است. برای اینکه پروتز ظاهری طبیعی داشته باشد باید تا حد امکان با اندام از دست رفته ساخته شود. پروتز طبیعی می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و کاهش اضطراب افراد در موقعیت های اجتماعی شود.در ادامه به ساخت پروتز گوش و نکات آن خواهیم پرداخت

مشاوره رایگان در واتساپ

چرا گوش سیلیکونی مصنوعی؟

جراحی برای برداشتن جزئی یا قسمتی از گوش بدون مشکل خاصی انجام می‌شود و معمولاً از ساختار غضروفی باقی مانده گوش برای محافظت از پروتز گوش استفاده می‌شود. پروتز گوش متناسب با فرورفتگی مثلثی و فنجان صدف حلزونی شکل می‌گیرد و به خوبی در جای خود قرار خواهد گرفت. امکان استفاده از چسب مخصوص برای محکم نگه داشتن پروتز وجود دارد و در صورتی که بیمار برای عینک زدن نیاز به حمایت بیشتری داشته باشد، از لبه پیوندی (فلنج) پروتز در گوش مصنوعی استفاده می‌شود؛ بنابراین گوش مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده است که بافت حلزون باقی مانده گوش را در موقعیت صحیح قرار دهد و تعادل و تقارن صورت بیمار را حفظ کند.

جهت مشاوره رایگان  و رزرو نوبت با شماره  02188795691 تماس بگیرید

جراحی در مقابل گوش سیلیکونی برای بازسازی گوش

هدف از استفاده از پروتز گوش ایجاد یک محصول با کیفیت بالا برای افرادی است که به گوش مصنوعی با ظاهر طبیعی نیاز دارند. جراحی بازسازی گوش را نمی‌توان بازگرداند و جایگزین کرد؛ در حالی که گوش مصنوعی قابل بازسازی است. اغلب پزشکان پروتز گوش را راه حلی برای ترمیم مشکلاتی از جمله میکروتیا، آترزی، سندرم گلدن هار و سندرم تریچر-کالینز می‌دانند.

بیشتر بخوانید : انگشت سیلیکونی با ضمانت یکساله + کیفیت عالی + قیمت ارزان

جراحی در مقابل گوش سیلیکونی برای بازسازی گوش

مزایای پروتز گوش سیلیکونی

  • با گوش سالم تقارن کامل دارد.
  • ظاهری طبیعی دارد و در نتیجه باعث افزایش اعتماد به نفس فرد می شود.
  • نگهداری از آن آسان است.
  • نیازی به برداشتن پوست یا غضروف مانند جراحی نیست.
  • استفاده از آن باعث ایجاد زخم نمی شود.
  • پروتز گوش با عوارضی مانند میکروشیا یا تغییر در اثر بازسازی جراحی یکنواخت می شود.
  • با استفاده از osseointegration، بزرگسالان در صورت تمایل می توانند پروتز را به طور دائم به جمجمه متصل کنند.

بسیاری از معایب جراحی بازسازی گوش در پروتز سیلیکونی گوش وجود ندارد، مانند:

  • عفونت
  • حذف احتمالی قطعاتی مانند غضروف هلالی
  • نیاز به جراحی های متعدد
  • باعث درد و زخم می شود
  • ظاهر نامناسب (از نظر اندازه، شکل و رنگ)

معایب جراحی

  • حذف احتمالی قطعاتی مانند غضروف هلالی.
  • نیاز به جراحی های متعدد.
  • باعث درد و زخم می‌شود.
  • ظاهر نامناسب (از نظر اندازه، شکل و رنگ)

پروتز گوش و گوش سیلیکونی | معایب جراحی گوش

پروتز گوش سیلیکونی چگونه متصل می شود؟

پروتزهای گوش سیلیکونی مصنوعی به روش‌های مختلفی طراحی می‌شوند که نحوه استفاده از آن‌ها را برای افراد مختلف تعیین می‌کند. در زیر به این روش‌ها می پردازیم:

بهترین مرکز پروتز گوش در تهران با اسکن سه بعدی 

  • متصل کردن میله با گیره

این نوع اتصال رایج‌ترین نوع اتصال در هنگام طراحی پروتزهای گوش یکپارچه با استخوان است. در این حالت بیماران تحت عمل جراحی یکپارچه سازی استخوان قرار می‌گیرند و میله و پروتز سیلیکونی به طور جداگانه ساخته می شود.

  • نصب مغناطیسی

روش دیگر استفاده از پروتز گوش نیازی به استفاده از میله ندارد. در این روش از قطعات مغناطیسی برای چسباندن پروتز گوش استفاده می‌شود. روش نصب مغناطیسی شامل استفاده از کلاهک‌های اتصالی به نام magnacaps یا کلاه‌های مغناطیسی با آهنربای مخصوص است. زمانی که از روکش اتصال با آهنربا استفاده می‌شود، پروتز به خوبی جا گرفته و به راحتی تمیز می‌شود.

تمیز کردن و نگهداری پروتز گوش

هر دو نوع پروتز گوش مغناطیسی یا پروتزهایی که با چسب مخصوص چسبانده می شوند نیاز به نگهداری زیادی ندارند، اما بیمار برای افزایش دوام پروتز نیاز به تمیزکردن منظم پروتز دارد. توصیه می شود هنگام تحویل گوش مصنوعی به مطب، دستورالعمل های پزشک در مورد نحوه تمیز کردن پروتز را رعایت کنید.

هر شب گوش مصنوعی را خارج و تمیز کنید. اگر از پروتز گوش متصل به چسب مخصوص استفاده می کنید، لازم به ذکر است که برای رعایت بهداشت پوست گوش و تنفس راحت پوست باید هر شب چسب را جدا کرده و گوش را تمیز کنید. در نتیجه ماندگاری پروتز افزایش یافته و کیفیت ظاهری آن حفظ می شود. اگر پوست شما حساس است، از پاک کننده ها و مرطوب کننده های توصیه شده توسط پزشک استفاده کنید.

جهت مشاوره رایگان  و رزرو نوبت با شماره  02188795691 تماس بگیرید

ساخت پروتز گوش سیلیکونی

ساخت پروتز گوش سیلیکونی در کلینیک سیدا

یکی از بهترین و با کیفیت ترین گوش های مصنوعی سیلیکونی، تولید کلینیک سیداست. با توجه به بررسی ها و معاینات مراجعین، بهترین گوش مصنوعی ها با بهترین کیفیت و متریال ساخته میشود تا فرد به راحتی بتواند از آن استفاده کند و در آینده نگران خرابی و از بین رفتن آن نباشد.

کلینیک سیدا سعی در تولید بهترین محصولات سیلیکونی مصنوعی است تا شما با خیال راحت بتوانید از آن استفاده کنید و اعتماد به نفس خود را برگردانید. برایاطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان کلینیک سیدا تماس بگیرید تا از راهنمایی کامل بهره مند شوید.

قابل توجهی که در مورد کلینیک سیدا وجود دارد، این است که خدمات پروتز گوش با ضمانت ارائه خواهند شد. بدین معنا که پروتزی که توسط متخصصان سیدا ساخته می‌شود شدیدا با کیفیت بوده و نیازی به هیچ نوع نگرانی‌ای نیست.

جهت مشاوره رایگان  و رزرو نوبت با شماره  02188795691 تماس بگیرید

از دیگر فاکتورهایی که در مورد این خدمات بسیار اهمیت پیدا می‌کند، قیمت پروتز گوش است. کلینیک سیدا همواره در تلاش است تا در کنار حفظ کیفیت محصول، قیمت نهایی را به حداقل برساند. مطمئن باشید برای تمامی محصولاتی که در کلینیک سیدا ساخته می‌شوند قیمتی کاملا مناسب در نظر گرفته خواهد شد.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با پروتز گوش آشنا کرده و نکاتی کلیدی و مفید را به شما ارائه دهیم. امیدواریم مطالب گفته شده مفید واقع شده باشند.

سوالات متداول:

1-ماندگاری پروتز گوش چقدر است؟؟

عوامل مختلفی در افزایش طول عمر پروتز موثر است. نوع پروتز، مواد به کار رفته در ساخت آن، نحوه اتصال و مراقبت از آن از عوامل موثر در این زمینه است. برخی از گونه های آنها حدود 6 ماه تا 2 سال عمر می کنند. البته انواعی هم هستند که 5-7 سال کیفیت خود را حفظ می کنند و قابل استفاده هستند.

2-استفاده از پروتز گوش از چه سنی مجاز است؟

هیچ محدودیت سنی برای استفاده از گوش مصنوعی وجود ندارد. افراد در سنین مختلف باید از این نوع پروتز استفاده کنند. فردی که با میکروتیا و آترزی متولد شده بود نیز در سن 2 سالگی برای استفاده از این محصول اقدام کرد.

3-آیا می توان با گوش مصنوعی خوابید؟

بله کاربر می تواند با گوش مصنوعی بخوابد. اما باید در نظر داشت که دلیلش همین است که احتمال آسیب و شکستگی پروتز افزایش می یابد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *