یکی از اعضای بدن انسان که بسیار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، دست است. بسیاری از افراد ممکن است تا در طی یک حادثه در ناحیه دست دچار قطع عضو شوند. در سال‌های دور جایگزین کردن اعضای از دست رفته بسیار دشوار و پر هزینه بود اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های مختلف این کار بسیار آسان‌تر از قبل شده است؛ اما سوال اصلی اینجا است! کدام مرکز دست مصنوعی نسبت به باقی مراکز از کیفیت کار بالاتری برخوردار می‌باشد؟ چه تکنولوژی‌هایی در فرایند طراحی و ساخت اعضای مصنوعی مورد استفاده قرار خواهند گرفت؟

اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید، به هیچ عنوان ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید!

برای مشاوره رایگان کلیک کنید.

اسکن سه بعدی چیست؟

اسکن سه بعدی چیست؟ | مرکز دست مصنوعی

همانطور که گفته شد امروز برای طراحی و ساخت اعضای مصنوعی از تکنولوژی‌های متعددی استفاده می‌شود. یکی از این تکنولوژی‌ها، اسکن سه بعدی می‌باشد. همانطور که می‌دانید هر یک از اعضایی که ساخته می‌شوند باید بر طبق آناتومی شخص باشند و عدم هماهنگی عضو ساخته شده با آناتومی، می‌تواند مشکلاتی را برای استفاده کننده در پی داشته باشد.

قطعا تا به حال از یک برگه کاغذ اسکن تهیه کرده‌اید. اسکن یک برگه کاغذ به صورت دو بعدی می‌باشد؛ حالا اگر بخواهیم از یک بخش بدن اسکن تهیه کنیم، نیاز است تا به سراغ اسکن سه بعدی رفته و اطراف محل قطع عضو را اسکن کرده تا بتوانیم بهترین عضو ممکن را برای آن ناحیه طراحی کنیم.

کلینیک سیدا به عنوان یک مرکز دست مصنوعی، همواره در تلاش است تا منحصر به فرد ترین و باکیفیت‌ترین محصول ممکن را به مراجعان خود ارائه کند. در کلینیک سیدا با استفاده از تهیه‌ی اسکن سه بعدی از نقاط مورد نظر بدن، این امکان فراهم می‌شود تا بهینه‌ترین عضو مصنوعی برای مراجعه کننده طراحی و ساخته شود.

مشاوره رایگان در واتساپ

انواع دست مصنوعی

به طور کلی انواع دست مصنوعی به دو دسته‌ی پروتزهای زیبایی و پروتزهای عملکردی تقسیم بندی می‌شوند.

پروتزهای زیبایی از جنس سیلیکون بوده و با طراحی خاصی که دارند به هیچ عنوان قابل تشخیص از یک عضو واقعی نمی‌باشند؛ اما نکته‌ی قابل توجه این است که این پروتزها قابلیت حرکت و انجام کارهای روزانه را ندارند.

پروتزهای عملکردی بر خلاف پروتزهای زیبایی، قابلیت حرکت دارند و می‌توانید به وسیله‌ی آن‌ها کارهای روزانه خود را انجام دهید.

در مرکز دست مصنوعی سیدا این امکان فراهم شده است تا هر کدام از انواع دست مصنوعی که نیاز داشتید را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

انواع دست مصنوعی | مرکز دست مصنوعی | ساخت دست مصنوعی

چه مواردی باید در ساخت دست مصنوعی در نظر گرفته شود؟

از آنجایی که اعضای مصنوعی بدن به خصوص دست مصنوعی همواره در طول روز مورد استفاده قرار می‌گیرند، پس باید دقت و ظرافت ویژه‌ای در هنگام طراحی و ساخت آن‌ها در نظر گرفته شود. در این بخش به تعدادی از مواردی خواهیم پرداخت که هنگام ساخت این عضو باید به آن‌ها دقت شود.

چه مواردی باید در ساخت دست مصنوعی در نظر گرفته شود؟

  • زیبایی ظاهری

با توجه به این که معمولا دست در معرض دید می‌باشد، پس زیبایی ظاهری یکی از مهم‌ترین فاکتورهای ساخت دست مصنوعی است. کلینیک سیدا به عنوان یک مرکز دست مصنوعی با انجام ظریف‌ترین طراحی ممکن و همچنین استفاده از طبیعی‌ترین متریال‌ها در هنگام ساخت، محصولی با ظاهری زیبا را به شما تحویل خواهد داد؛ یکی از تخصص‌های کلینیک سیدا، طراحی و ساخت پروتزهای سیلیکونی می‌باشد که به هیچ عنوان از یک عضو واقعی بدن انسان قابل تشخیص نیستند.

  • وزن سبک

یکی دیگر از المان‌هایی که در ساخت اعضای مصنوعی باید در نظر گرفته شود، وزن آن‌ها است. حتی تصور این که یک عضو مصنوعی وزنی سنگین‌تر از حالت معقول داشته باشد بسیار طاقت فرسا است! تمامی اعضای مصنوعی به خصوص دست، باید با استفاده از مواد اولیه با چگالی کم ساخته شوند تا در نهایت عضو مورد نظر وزنی سنگین نداشته باشد.

  • منحصر به فرد بودن

یکی از بهترین خدماتی که کلینیک سیدا به عنوان یک مرکز دست مصنوعی به شما ارائه خواهد داد، این است که محصول نهایی کاملا منحصر به فرد می‌باشد! به این معنا که رنگ، حالت، اندازه، فرم و… عضوی که ساخته خواهد شد کاملا با دیگر اعضای شما هماهنگ بوده و به هیچ عنوان قابل تشخیص نمی‌باشد.

  • استحکام بالا

از دیگر فاکتورهایی که در مورد اعضای مصنوعی از اهمیت بالایی برخوردار است، استحکام آن‌ها می‌باشد. به خصوص برای عضوی مثل دست که دائما با محیط اطراف در تماس می‌باشد این فاکتور اهمیت دوچندانی پیدا خواهد کرد.

در این بخش سعی کردیم تا یکسری نکات در مورد ویژگی‌های اعضای مصنوعی را به شما ارائه دهیم. در بخش‌های بعدی به مباحث دیگری در رابطه با این موضوع خواهیم پرداخت.

هزینه سفارش دست مصنوعی چقدر است؟

یکی از مواردی که برای افراد از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، هزینه است. در مورد دست مصنوعی می‌توان گفت که با توجه به موادی که مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین کیفیت محصول نهایی، هزینه می‌تواند متغیر باشد.

کلینیک سیدا به عنوان بهترین مرکز ارتوپدی دست مصنوعی در تهران، همواره در تلاش است تا اعضای مصنوعی را با بالاترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت تهیه کند تا تمامی هموطنان عزیز که به هر دلیلی دچار نقص عضو شده‌اند بتوانند از این خدمات استفاده کنند. تمامی پروتزهای ساخته شده توسط مرکز دست مصنوعی سیدا تضمین شده هستند و می‌توانید با خیالی راحت از بابت کیفیت ایشان، محصول منحصر به فرد خود را خریداری نمایید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا علاوه بر معرفی بهترین و پیشرفته‌ترین مرکز ساخت دست مصنوعی در تهران، شما را با نکاتی کلیدی در مورد اعضای مصنوعی آشنا کنیم. امیدواریم مطالب گفته شده مفید واقع شده باشند.

برای کسب اطلاعات تماس بیشتر و سفارش های مختلف اینجا کلیک کنید.