قطع تمام و یا قسمتی از انگشتان دست و پا یکی از شایع‌ترین سوانحی است که متاسفانه در حوادث حین کار و تصادفات رخ می‌دهد. همچنین افراد زیادی نیز وجود دارند که با نقص عضو مادرزادی متولد می‌شوند و یا در اثر ابتلا به برخی بیماری‌های خاص مجبور به قطع انگشتان دست و یا پای خود می‌شوند. متاسفانه در موارد بسیاری انجام عمل پیوند نیز با موفقیت انجام نمی‌گیرد و این ضایعه دردناک همچنان با این افراد باقی می‌ماند. یکی از بهترین راه‌ها برای افرادی که انگشت دست آن‌ ها قطع شده مراجعه به مرکز پروتز انگشت دست و مشابه با همین، برای آن دسته از افرادی که یک یا چند انگشت قطع شده پا دارند یکی از بهترین گزینه‌ها استفاده از خدمات یک مرکز پروتز انگشت پا است.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید.

پروتز انگشت دست و پا چیست؟

افرادی که با مشکل قطع انگشت دست یا پا دست و پنجه نرم می‌کنند، ممکن است به دلیل نقصی که ناخواسته برایشان پیش آمده از طرف اطرافیان و جامعه مورد قضاوت‌های بیجا قرار گیرند و یا تمسخر شوند؛ این مسئله طبیعتا موجب کم شدن روحیه و عزت نفس در این افراد می‌گردد. استفاده از خدمات مرکز پروتز انگشت دست و یا یک مرکز پروتز انگشت پا می‌تواند زیبایی و طرح طبیعی انگشتان را به فرد آسیب دیده هدیه دهد. پروتز انگشتان دست یا پا به معنی ساختن انگشت پا یا دستی که قطع شده بصورت مصنوعی اما با شباهت خیره کننده به اندام واقعی انسان است.

علاوه بر مسئله زیبایی و طبیعی جلوه دادن محل آسیب دیده، انجام بسیاری از فعالیت‌های طبیعی نیز با وجود پروتز انگشت امکان پذیر و یا ساده‌تر می‌شود. برای مثال انجام فعالیت‌هایی مانند تایپ کردن، کار دفتری و اداری، خودکار در دست گرفتن، نواختن برخی آلات موسیقی مانند پیانو و هزاران کار دیگر با بهره‌گیری از خدمات یک مرکز پروتز انگشت دست ممکن می‌شود.

البته ناگفته نماند در پروتز انگشت دست با توجه به اینکه کدام انگشت و به چه شکل قطع شده است در بهره‌وری پروتز به شدت موثر خواهد بود. برای مثال انجام پروتز برای انگشت حلقه موجب بالاتر رفتن بهره‌وری دست شخص به نسبت پروتز انگشت شست دست می‌گردد. البته از آنجایی که از انگشتان پا عملکردی به مراتب کمتر از انگشتان دست انتظار می‌رود، استفاده از خدمات مرکز پروتز انگشت پا می‌تواند با درصد بالاتری رضایت فرد آسیب دیده را به خود جلب کند و توانایی‌های از دست رفته را به او بازگرداند.

مشاوره رایگان در واتساپ

پروتز انگشت دست و پا چیست؟

استفاده از اسکن سه بعدی در ساخت انگشت مصنوعی دست و پا در مرکز کلینیک سیدا

نحوه آسیب یا قطع شدگی انگشتان دست و پا هیچ دو فردی شبیه به هم نیست و به همین دلیل است که متخصصان ساخت پروتز با قالب‌گیری و پرداخت سعی دارند تا مناسب‌ترین را به فرد آسیب‌دیده تحویل دهند.

در فرایندهای قالب‌گیری سنتی و به دلیل خطاهایی که در آن اتفاق می‌افتد عضو ساخته شده گاها تا حدی با عضو طبیعی قرینه خود تفاوت داشت و دیگران با کمی دقت می‌توانستند مصنوعی بودن آن را تشخیص دهند؛ اما متخصصان در کلینیک سیدا با بهره‌گیری از اسکن سه بعدی می‌توانند عضو پروتزی برای شما بسازند که با نمونه طبیعی آن هیچ تفاوتی نداشته باشد و دیگران حتی با دقت بسیار زیاد هم متوجه آن نشوند.

در اکثر نقص رشدها و یا قطع شدگی‌ها، انگشتان دست و پا به نحوی کاملا بی‌نظم شکل می‌گیرند. ساخت پروتز انگشت پا و دست برای این موارد نیاز به دقت بسیار بالایی دارد که با اسکن سه بعدی می‌توانید کاملا مطمئن باشید که پروتز ساخته شده کاملا اندازه و فیت قسمت باقی‌مانده خواهد بود.

استفاده از اسکن سه بعدی در ساخت انگشت مصنوعی دست و پا در مرکز کلینیک سیدا

نحوه ساخت پروتز با استفاده از اسکن سه بعدی

پس از مراجعه فرد آسیب دیده به کلینیک سیدا، متخصصان شکل عضو آسیب دیده و عضو قرینه آن را با اسکن سه بعدی با دقتی بسیار بالا به دست می‌آورند. سپس از تصاویر اسکن شده استفاده می‌شود تا یک قالب ساخته شود.

موم که مایه پایه ساخت پروتز انگشت دست و پا است، در داخل قالب ریخته می‌شود تا شکل آن را به خود بگیرد. در مرحله بعد با توجه به رنگ پوست و انگشت فرد آسیب دیده پروتز رنگ‌آمیزی می‌شود تا شباهت آن به قرینه طبیعی خود بیشتر شود. این رنگ از آنجا که با سیلیکون ترکیب شده، در اثر شست و شو رنگ خود را از دست نمی‌دهد. ناخن مصنوعی پروتز نیز توسط موادی ساخته می‌شود که درخشندگی و حالت شیشه‌ای داشته باشد تا در نوک پروتز انگشت قرار گیرد. این ناخن از جنسی ساخته می‌شود که تا حد امکان شبیه ناخن واقعی باشد لذا افراد می‌توانند به مانند یک ناخن طبیعی با آن رفتار کنند و حتی از لاک ناخن بر روی آن ها استفاده کنند.

البته نکته‌ای که در استفاده از خدمات پروتز انگشت علی‌الخصوص خدمات مرکز پروتز انگشت دست باید به آن توجه داشت این است که این پروتزها با توجه به آنکه توسط مواد سبک و مقاومی مانند سیلیکون و به شکل یکپارچه ساخته می‌شوند دارای مفصل نیستند و خم و راست شدن در آن ها صورت نمی‌گیرد؛ اگرچه این مواد به دلیل خاصیت ارتجاعی خود در صورت خم و راست شدن توسط عوامل بیرونی به هیچ عنوان آسیب نمی‌بینند و به راحتی و به سرعت به حالت قبلی خود باز می‌گردند.

نحوه ساخت پروتز با استفاده از اسکن سه بعدی

مرکز پروتز سیدا

کلینیک سیدا به عنوان یک مرکز پروتز انگشت دست در تهران، از برترین متخصصان این حوزه و همچنین بهترین متریال‌های ممکن استفاده می‌کند. همچنین این کلینیک به عنوان مرکز پروتز انگشت پا در تهران خدماتی مشابه برای ساخت انگشتان مصنوعی پا به مانند انگشتان دست را نیز فراهم کرده است. هر دوی این پروتزها توسط اسکن سه بعدی تصویربرداری می‌شوند تا شبیه‌ترین انگشتان را به افراد قطع عضو شده هدیه دهند. کلینیک سیدا آنچنان به کیفیت کار متخصصان خود ایمان دارد که تمامی خدمات پروتز انگشت پا و البته پروتز انگشت دست را برای مشتریان خود ضمانت می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله به ساخت پروتز انگشت دست و همچنین ساخت پروتز انگشت پا توسط کلینیک سیدا، مرکز پروتز انگشت دست و پا در تهران، پرداختیم و خاطرنشان کردیم که این مرکز با بهره‌گیری از اسکن سه بعدی می‌تواند شبیه‌ترین انگشت‌های مصنوعی را برای شما بسازد و به انگشت آسیب دیده شما زیبایی و کارآمدی ببخشد. ممنون که تا پایان مقاله با ما همراه بودید.

برای کسب اطلاعات تماس بیشتر و سفارش های مختلف اینجا کلیک کنید.