گوش یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که با توجه به محل قرارگیری آن همیشه در معرض دیده شدن قرار دارد. بسیاری از افراد متاسفانه به برخی دلایل مانند عدم رشد لاله گوش در دوران جنینی، آسیب در اثر سوختن یا حتی برخی بیماری‌ها این عضو را از دست می‌دهند. علاوه بر آسیب در حس شنوایی، عدم تقارن و نبود گوش در طرفین سر موجب می‌شود تا ظاهر افراد به آن خوبی که باید باشد به نظر نرسد و این امر باعث می‌شود تا فرد آسیب دیده مورد قضاوت‌های نادرست و ناراحت کننده‌ای قرار گیرد.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید.

برای ساخت پروتز گوش در تهران به کجا مراجعه کنیم؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که در مورد پروتزهای گوش سفارشی مطرح می شود این است که برای تهیه آنها به کجا مراجعه کنیم. آیا هر کلینیکی توانایی و مهارت ساخت پروتزهای مخصوص گوش را دارد؟ آیا می توانید به یک کلینیک مراجعه کنید؟

البته آنچه در انتخاب این مراکز باید مد نظر داشته باشید این است که باز هم نمی توان هر کلینیک را گزینه مناسبی برای مراجعه و ساخت این نوع پروتزها دانست. بهتر است کلینیک های پروتز گوش در تهران را انتخاب کنید که می دانید متخصصان و پزشکان آن از جدیدترین روش ها و بهترین مواد استفاده می کنند.

پروتز گوش در کلینیک سیدا بهترین مرکز پروتز تهران

افرادی که گوش آن‌ها به هر دلیلی آسیب دیده و قطع شده است می‌توانند از محصولی به نام پروتز گوش بهره ببرند. پروتز گوش در واقع یک گوش مصنوعی ساخته شده با سیلیکون است که جایگزین عضو قطع شده می‌گردد.

این گوش مصنوعی به لحاظ ظاهری همانند گوش واقعی است و حتی رنگ آن بر اساس کد رنگی که گوش قرینه دارد شبیه سازی شده و از هر نظر کاملا برای فرد شخصی سازی می‌شود.

انجام پروتز گوش می‌تواند به افراد دارای نقص در قسمت گوش کمک کند تا مانند دیگر افراد به راحتی وارد جامعه شوند و دور از نگاه‌های قضاوت کننده به فعالیت بپردازند.

در کلینیک سیدا، مرکز پروتز گوش مصنوعی در تهران، متخصصان با تولید پروتز گوش علاوه بر زیبایی به افراد آسیب دیده روحیه و حس اعتماد به نفس می‌بخشند و ترتیبی می‌دهند تا این افراد از بودن در اجتماع حس سرخوردگی و ناراحتی نداشته باشند.

ساخت پروتز گوش و گوش سیلیکونی

پروتز گوش مصنوعی

مزایای پروتز گوش

علاوه بر زیبایی، پروتز گوش می‌تواند جنبه کاربردی نیز داشته باشد. برای مثال استفاده از عینک طبی برای افرادی با چشمان ضعیف و یا استفاده از عینک‌های آفتابی برای عموم افراد نیاز به وجود لاله گوش دارد. پروتز گوش نیز مانند یک گوش طبیعی می‌تواند وظیفه نگه داشتن دسته عینک را به خوبی ایفا کند. همچنین اکثر خانم‌ها و برخی از آقایان علاقه به استفاده از گوشواره دارند که با ساخت گوش مصنوعی توسط مرکز پروتز گوش سیدا می‌توانند به این خواسته‌ی خود برسند.

از مزایای دیگر استفاده از پروتز گوش در این است که نیاز به عمل جراحی ندارد. عمل‌های جراحی در کنار خوبی‌هایی که دارند دارای ریسک و خطرهایی نیز هستند که شما می‌توانید با انجام پروتز گوش از انجام این عملهای سنگین و البته پرهزینه اجتناب کنید.

مزایای پروتز گوش

ویژگی‌های پروتز گوش

جنس گوش‌های ساخته شده از سیلیکون است که ماده‌ای به شدت مقاوم اما سبک می‌باشد و با پرداخت‌هایی می‌تواند به شدت به اعضای انسان شباهت پیدا کند. عضو مصنوعی ساخته شده با سیلیکون در عین مقاومت بالا و سبکی به اندازه گوش طبیعی که جنسی غضروفی دارد انعطاف‌پذیر است و این ویژگی علاوه بر مشابهت آن با نمونه طبیعی استفاده از آن را نیز تسهیل می‌کند.

همچنین رنگ پروتز نیز یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه کامل داشت. عدم انطباق رنگ‌ها می‌تواند نتایج ناخوشایندی را به وجود بیاورد. رنگ‌های استفاده شده در پروتز گوش پس از بررسی کد رنگ گوش سالم شخص، با ترکیب سیلیکون ساخته می‌شوند. این رنگ‌ها به دلیل ترکیب آن‌ها با سیلیکون که جنس سازنده خود گوش مصنوعی نیز هست در اثر شستن یا خیس شدن از بین نمی‌روند و فرد مدت‌ها می‌تواند از آن استفاده کند و مطمئن باشد که در گذر زمان گوش مصنوعی دچار تغییر رنگ یا خرابی نخواهد شد.

ویژگی‌های پروتز گوش

اسکن سه بعدی در مرکز پروتز گوش سیدا

یک گوش مصنوعی خوب باید در حد امکان شبیه به گوش واقعی و کاملا قرینه ساخته شود. در روش‌های قدیمی‌تر و با استفاده از قالب‌گیری سنتی ممکن است ظاهر گوش پروتز شده تفاوت‌هایی با گوش سالم و طبیعی فرد داشته باشد؛ این امر باعث از بین رفتن زیبایی و قابل تشخیص بودن پروتز از گوش طبیعی می‌شود.

از آنجایی که گوش هر فردی کاملا منحصر به فرد است و گوش‌های افراد مختلف در جزییات با هم متفاوت هستند، لازم است که گوش پروتز شده منحصرا برای هر فرد بصورت جداگانه قالبگیری و تولید شود. همچنین نحوه قطع شدگی و عدم وجود بخش‌های مختلف نیز در هر فردی متفاوت است و گوش مصنوعی باید به شکلی تهیه گردد که به بهترین شکل جای قسمت‌های خالی را بپوشاند و بتواند به خوبی در محل خود فیکس و نصب شود.

جهت مشاوره رایگان  و رزرو نوبت با شماره  02188795691 تماس بگیرید

در کلینیک سیدا به عنوان بهترین مرکز پروتز گوش در تهران، ساخت گوش مصنوعی با توجه به داده‌هایی انجام می‌پذیرد که توسط اسکن سه بعدی تشکیل شده‌اند. در واقع یکی از مهم‌ترین مراحل پروتز گوش که کپی برداری از گوش سالم برای ساخت قرینه مصنوعی آن است در مرکز کلینیک سیدا توسط دستگاه پیشرفته اسکن سه بعدی انجام می‌پذیرد و به این سبب متخصصان مرکز و همچنین مراجعه کنندگان عزیز می‌توانند کاملا مطمئن باشند که پروتز گوش ساخته شده در مقیاس بسیار دقیقی به گوش واقعی خودشان شباهت دارد.

اسکن سه بعدی در مرکز پروتز گوش سیدا

سخن پایانی

در این بخش علاوه بر آشنا کردن شما با بهترین مرکز پروتز گوش، سعی کردیم تا با ارائه مطالبی مفید شما را با نکات مختلف در مورد پروتز گوش نیز آشنا کنیم. بسیاری از افراد هستند که به واسطه آگاهی کمی که در مورد پروتز گوش دارند، هزینه‌های هنگفتی را متحمل شده و با این وجود نتیجه‌ی خوبی را دریافت نمی‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم که سفارش پروتز گوش خود را فقط به مراکز معتبر و متخصص بسپارید.

امیدواریم مطالب گفته شده مفید واقع شده باشند.

برای کسب اطلاعات تماس بیشتر و سفارش های مختلف اینجا کلیک کنید.