ساخت تجهیزات ارتوپدی باکیفیت + مشاوره تخصصی

ارتوپدی فنی یکی از زیرمجموعه های رشته های پزشکی و توانبخشی است. در این زمینه افراد مهارت های لازم برای ساخت ارتز و پروتز را می آموزند. علاوه بر این، این متخصصان نحوه استفاده از این وسایل را به بیماران آموزش می دهند.

ارتوپدی فنی یکی از زیرمجموعه های رشته های پزشکی و توانبخشی است. در این زمینه افراد مهارت های لازم برای ساخت ارتز و پروتز را می آموزند. علاوه بر این، این متخصصان نحوه استفاده از این وسایل را به بیماران آموزش می دهند.

متخصص ارتوپدی فنی بریس های ارتوپدی به نام ارتز را طراحی می کند. یک متخصص پروتز اندام مصنوعی ایجاد می کند که معمولاً به عنوان پروتز شناخته می شود. در حالی که هر یک در برخی از انواع تجهیزات پزشکی کمکی (ارتز یا پروتز) تخصص دارند، بسیاری از افراد دارای معلولیت در هر دو کار می کنند. آنها اغلب به عنوان متخصص ارتو پروتز یا متخصص O&P شناخته می شوند.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید.

. معمولاً یک فرد می تواند هر دو تخصص را داشته باشد. وظایف این متخصصان طراحی، ساخت و تجویز وسایل کمکی (ارتز) یا وسایل جایگزین (پروتز) بوده و اعضای تیم توانبخشی محسوب می شوند.

افراد مختلف ممکن است در طول زندگی خود دچار بیماری یا حوادثی شوند که آنها را مجبور به استفاده از ارتز کند. در صورت آسیب بیشتر، فرد ممکن است حتی یکی از اعضای خود را از دست بدهد. نقش ارتوپدی فنی در اینجا بیشتر آشکار می شود. این رشته می تواند کمک شایانی به بیماران مبتلا به انواع بیماری های اسکلتی و عضلانی و یا دارای معلولیت کند. پیشکسوتان گرانقدر ما نیز می توانند از خدمات ارائه شده توسط تکنیک ارتوپدی بهره مند شوند. به طور کلی بین این رشته در ارتوپدی فنی و سایر رشته های پزشکی و مهندسی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.

نقش متخصص ارتوپدی چیست؟

کار متخصص ارتوپدی معمولا با معاینه بیمار شروع می شود. متخصص ارتوپدی تاریخچه بیمار را بررسی می کند، قدرت عضلانی و دامنه حرکتی را آزمایش می کند و حرکت مفصل را ارزیابی می کند. این پزشکان با استفاده از ابزارهای خاص، اندام باقیمانده (اندام) را به عنوان بخشی از اولین مرحله در طراحی پروتز اندازه گیری می کنند. پروتزها متناسب با نیازهای خاص فرد قطع عضو ساخته می شوند. متخصصان ارتوپدی دانش خود را در زمینه پزشکی، مهندسی و علم مواد در یک فناوری یکپارچه برای بهبود زندگی افراد دارای معلولیت با تاکید ویژه بر بهبود راحتی، ثبات و تناسب لازم ترکیب می‌کنند.

ساخت تجهیزات ارتوپدی باکیفیت + مشاوره تخصصی

مفهوم ساخت تجهیزات ارتوپدی چیست؟

علم تجهیزات ارتوپدی شامل دقت و خلاقیت در طراحی و ساخت بریس های خارجی (ارتز) به عنوان بخشی از فرآیند درمان بیمار است. ارتزها برای کنترل نواحی ضعیف یا تغییر شکل یافته بدن افراد دارای معلولیت استفاده می شوند.

 ارتز را می توان در قسمت های مختلف بدن از جمله اندام فوقانی و تحتانی، جمجمه یا ستون فقرات استفاده کرد. مداخلات رایج ارتوپدی شامل ارتزهای نخاعی برای اسکولیوز، HALO برای آسیب های کشنده گردن و ارتزهای مچ پا که در توانبخشی کودکان فلج مغزی استفاده می شود. اخیراً، ارتزها برای تغییر شکل چشمگیر استخوان های جمجمه در نوزادان مبتلا به پلاژیوسفالی موضعی طراحی شده اند.

برای دریافت مشاوره یا خدمات لطفا کلیک کنید.

وظیفه یک متخصص ارتوز چیست؟

وظیفه یک متخصص ارتوز چیست؟

مشابه حوزه کاری یک متخصص پروتز، یک متخصص ارتودنسی با پزشکان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی در یک محیط بالینی برای توانبخشی افراد دارای معلولیت کار می کند، با هدف مشترک قادر ساختن افراد به عملکرد بالقوه کامل. Orthotics همچنین به عنوان طراح، تولید کننده یا تامین کننده قطعات در صنعت کار می کنند، یا ممکن است به عنوان معلم یا محقق در دانشگاه ها کار کنند.

متخصص ساخت تجهیزات ارتوپدی ابتدا طی جلسه مشاوره نیازهای بیمار را بررسی و ارزیابی می کند. نیازهای بیمار مورد بحث قرار می گیرد و بهترین برنامه درمانی برای آسیب به همراه سایر متخصصان از جمله فیزیوتراپیست ها تصمیم گیری می شود.

در گذشته، ارتزها با اندازه گیری برای ایجاد تناسب راحت و همچنین قالبی از اندام آسیب دیده ساخته می شدند. اما اکنون می توان از برنامه های مدل سازی کامپیوتری مانند CAD (Computer Aided Design) و CAM (Computer Aided Manufacturing) برای انجام اندازه گیری های لازم از ناحیه آسیب دیده استفاده کرد و سپس از این اطلاعات برای ایجاد واحد شروع و ارسال آن به سه بعدی استفاده کرد.

در مرحله بعدی تولید، سازنده ارتز با تکنسین ارتوپد برای تولید محصول نهایی همکاری می کند. دستگاه طی مشاوره بعدی راه اندازی می شود و به بیمار آموزش کامل استفاده، جاگذاری و برداشتن دستگاه داده می شود. در طول ویزیت های بعدی، ارتوتیست اطمینان حاصل می کند که بیمار با ارتز راحت است و دستگاه به درستی کار می کند و راحت است. در طول دوره توانبخشی، در صورت لزوم تنظیمات یا تعمیرات لازم انجام خواهد شد.

متخصص ارتز و پروتز در زمینه ارتوپدی فنی چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

متخصص ارتز و پروتز در زمینه ارتوپدی فنی چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

علاوه بر آموزش در کلاس درس و تجربه عملی که از طریق آموزش بالینی به دست می آید، برای اینکه یک متخصص پروتز یا ارتوتیست موفق باشید به مهارت ها یا ویژگی های شخصی خاصی نیز نیاز دارید. این مهارت ها و ویژگی ها عبارتند از:

  • ارتباط کلامی

 بخش بزرگی از کار شما شامل توضیح دادن به مراجعین است که چگونه از بریس ها و وسایل مصنوعی مراقبت کنند. همچنین باید با تکنسین هایی که این کارها را انجام می دهند صحبت کنید.

  • گوش دادن فعال

 مهارت های گوش دادن قوی به شما امکان می دهد سوالات و نگرانی های بیماران خود را درک کنید.

  • مهارت های بین فردی

 علاوه بر مهارت های شنیداری و گفتاری، باید بتوانید با بیماران خود همدردی کنید و ارتباط غیرکلامی آنها را درک کنید.

  • تفکر انتقادی

 توانایی شما برای شناسایی و ارزیابی راه حل های جایگزین برای حل مسئله و تصمیم گیری.

  • جهت دهی به خدمات

متخصصان پروتز و ارتز باید ماهیت کمکی داشته باشند.

کدام افراد به ارتز نیاز دارند؟

افراد ممکن است به دلایل مختلف به تجهیزات ارتوپدی نیاز داشته باشند. برخی از شایع ترین علل عبارتند از:

  • فلج مغزی یا اسپینا بیفیدا
  • آسیب نخاعی
  • سابقه سکته مغزی
  • التهاب کف پا و سایر مشکلات التهابی بافت نرم
  • ناهنجاری های ستون فقرات
  • آرتروز
  • آسیب شکستگی
  • فلج
  • عصب سیاتیک
  • نوروم بین انگشتی
  • اختلالات عضلانی

نکاتی که هنگام استفاده از ارتز باید در نظر گرفته شود

هنگام نصب یک دستگاه ارتوپدی جدید، هنگام استفاده از این دستگاه حتما قوانین اساسی را در نظر بگیرید:

  • دستگاه باید راحت باشد
  • ارتزها باید علائم قبلی را از بین ببرند.
  • ارتزها باید دارای گارانتی سازنده باشند.

کلینیک سیدا

یکی از بهترین و با کیفیت ترین پروتزهای سیلیکونی، تولید کلینیک سیداست. با توجه به بررسی ها و معاینات مراجعین، بهترین پروتزهای سیلیکونی با بهترین کیفیت و متریال ساخته میشود تا فرد به راحتی بتواند از آن استفاده کند و در آینده نگران خرابی و از بین رفتن آن نباشد.

کلینیک سیدا سعی در تولید بهترین محصولات سیلیکونی مصنوعی است تا شما با خیال راحت بتوانید از آن استفاده کنید و اعتماد به نفس خود را برگردانید. برایاطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان کلینیک سیدا تماس بگیرید تا از راهنمایی کامل بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *