مزایا و فواید پروتزهای سیلیکونی چیست؟

پروتز سیلیکونی | مقایسه و مشاوره

در دنیای شگفت‌انگیز علم پزشکی، پروتزها به مثابه فرشته‌های نجات، امیدی دوباره به زندگی افراد دارای معلولیت می‌بخشند. در میان انواع مختلف پروتزها، پروتزهای سیلیکونی به دلیل مزایای پروتزهای سیلیکونی منحصر به فردشان، جایگاه ویژه‌ای در میان بیماران و متخصصان پیدا کرده‌اند. این پروتزها که با ظرافت و دقت از جنس سیلیکون نرم و انعطاف‌پذیر ساخته می‌شوند، مزایای متعددی را برای استفاده‌کنندگان به ارمغان می‌آورند و مرزهای تازه‌ای در توانبخشی و بازگشت به زندگی عادی ترسیم می‌کنند.

دریافت مشاوره رایگان برای اطلاع بیشتر ازقیمت پروتز  با کلینیک سیدا تماس بگیرید.

برای پذیرش لطفا با شماره زیر تماس بگیرید

02188795691

مشاوره رایگان در واتساپ

 

شکل ظاهری پروتزهای سیلیکونی

پروتز سیلیکونی کلینیک سیداهمانطور که قبلاً اشاره کردیم، پروتزهای سیلیکونی طبیعی‌تر به نظر می‌رسند و دلیل اینکه بسیاری از افراد آن‌ها را ترجیح می‌دهند، مزایای آن‌ها است. علاوه بر این بیماران با این پروتزها احساس راحتی بیشتری می کنند. به گفته برخی پزشکان، اگر سینه های طبیعی می خواهید که با آن احساس راحتی کنید، بهتر است کاشت سیلیکونی را انتخاب کنید. بسیاری از جراحان پلاستیک باتجربه کاشت سینه نمکی را توصیه نمی کنند زیرا نتایجی که ارائه می دهند مدت زیادی دوام نمی آورد.

پس از قطع عضو، بیماران باید در نظر بگیرند که کدام پروتز برای سطح فعالیت و سبک زندگی آنها مناسب است. امروزه افراد قطع عضو می توانند پروتز مورد نظر خود را از بین پروتزهای کاربردی، پروتزهای زیبایی و یا ترکیبی از هر دو انتخاب کنند. به عنوان مثال اگر در انتخاب پروتز بازو بر ظاهر و راحتی کاربر تاکید بیشتری شود، می توان از پروتزهای غیرفعال بازو با ظاهر طبیعی و رضایت بخش استفاده کرد. با این حال، عملکرد بازوی غیرفعال به پشتیبانی مورب ساده در هنگام نگه داشتن اشیا محدود می شود.

پروتزهای زیبایی هنر ساخت اندام های مصنوعی است که کاملا طبیعی به نظر می رسند. گاهی اوقات پروتز زیبایی به پوشش قابل جابجایی اطلاق می شود، مانند دستکشی که روی دست مصنوعی قرار می گیرد یا جوراب های برنزه ای که روی پای مصنوعی قرار می گیرد.

امروزه پروتزهای زیبایی آنقدر پیشرفت کرده اند که گاهی تشخیص اندام مصنوعی از اندام واقعی دشوار است و نمی توان با قطعیت گفت که پا، دست یا بازو مصنوعی است. جدیدترین پروتزهای آرایشی از اورتان و سیلیکون ساخته شده‌اند، در حالی که سبک‌های قدیمی‌تر اغلب از نوعی وینیل به نام PVC استفاده می‌کردند.

خواص منحصر به فرد سیلیکون این امکان را برای کاربران فراهم می کند که راحتی استثنایی و سطحی بدون درز با ظاهری تا حد امکان به ظاهر طبیعی اعضا فراهم کند. ایمپلنت های سیلیکونی همچنین می توانند مزایای عملکردی قابل توجهی داشته باشند.

درست مانند پروتزهای آب نمک، پروتزهای سیلیکونی از یک لایه بیرونی ضخیم ساخته می شوند. با این حال، برخلاف پروتزهای آب نمک، پروتزهای سیلیکونی با ژل سیلیکونی پر می‌شوند که چسبناک‌تر از نمک است. مزایای پروتزهای سیلیکونی بسیار هست و دارای انواع مختلفی هستند و درجات چسبندگی و سختی آنها متفاوت است.

هر چه این ژل چسبندگی کمتری داشته باشد، پروتز نرم تر است. پروتزهای با چسبندگی بیشتر سخت تر هستند و شکل خود را بهتر حفظ می کنند. بسیاری از زنانی که از پروتز سینه استفاده می کنند، کاشت سیلیکونی را ترجیح می دهند زیرا طبیعی تر به نظر می رسند. پروتزهای سیلیکونی بیشتر برای خانم های بالای 22 سال مناسب است.

 

مزایا و فواید پروتزهای سیلیکونی چیست + مقایسه و مشاوره

ظاهر هر پروتز سیلیکونی با توجه به ویژگی های منحصر به فرد کاربر طراحی شده است. رنگ، رنگدانه و شکل بدنه را می توان با تمام جزئیات دلخواه شبیه سازی کرد و به ظاهری طبیعی و منحصر به فرد دست یافت. یکی دیگر از مزایای پروتز سیلیکونی عدم وجود درز بین پروتز و اندام است که می تواند بهبود زیبایی فردی را افزایش دهد و مرز بین پروتز و بدن را محو کند.

پروتزهایی که در حال حاضر می توانید از آنها استفاده کنید به گونه ای طراحی شده اند که عملکرد مورد نظر را ارائه دهند و ظاهری بسیار طبیعی دارند.

بیشتر بدانید: انجام پروتز دست الکتریکی + مقایسه و مشاوره تخصصی

اندام هایی که میتوانند پروتز شوند:

  • پروتزهای بالا یا زیر آرنج.
  • پروتزهای بالای زانو یا زیر زانو.
  • پروتزهای دست، پا، انگشت و دست.
  • سینه مصنوعی در سینه بند به جای سینه به دلیل سرطان برداشته می شود.
  • گوش
  • مردمک چشم
  • تعویض گوش
  • بینی
  • پروتز دندان

اگر می خواهید پروتز خود را با سایر قسمت های بدن سازگار کنید، می توانید از غلاف مشابه اندام اصلی روی پروتز خود استفاده کنید. یا اگر انگشت یا دستی را از دست داده اید می توانید با پروتز سیلیکونی مخصوص انگشت از دست رفته را با پروتز مشابه روی انگشتان دیگر جایگزین کنید.

تمام جزئیات به صورت دستی به پروتز اضافه می شود تا متناسب با آناتومی شما باشد. در واقع تمام جزئیات پروتز دریچه یا پروتز سیلیکونی مانند مو، رگ، خالکوبی، لکه های روی بدن در نظر گرفته شده و به قدری شبیه پوست طبیعی شماست که کسانی که آن را می بینند شگفت زده می شوند. حتی می توانید از ناخن های اکریلیک واقع گرایانه ای که قابل رنگ آمیزی هستند استفاده کنید.

مهندسی، پزشکی و هنر برای ساختن پروتزهای زیبایی گرد هم می آیند. در ساخت چرم سیلیکونی دو مرحله وجود دارد. ابتدا پوست اطراف مدل سازی می شود. این قالب برای ایجاد یک قاب ساخته شده از لاستیک سیلیکونی انعطاف پذیر و شفاف که با بافت و شکل پوست شما مطابقت دارد استفاده می شود.

در مرحله دوم، روبند ایجاد شده ظاهری شبیه به بافت طبیعی پیدا می‌کند و می‌توانید در فرآیند تطبیق رنگ شرکت کنید تا نتایج رضایت‌بخشی را برای شما در فرآیند تنظیم رنگ پوست تضمین کنید. سازنده پروتز با استفاده از تطابق رنگ سفارشی، داخل سیلیکون را با هنر و دقت خاصی رنگ می کند تا پوستی مشابه پوست شما شبیه سازی کند. از آنجایی که رنگ روی سطح نیست، پوشش ها در اثر آب، مواد شوینده یا خراش آسیب نمی بینند. ناخن های اکریلیک طوری طراحی شده اند که تا حد امکان طبیعی به نظر برسند.

از آنجایی که شکل اندام مصنوعی بر اساس تصویر بدن فرد طراحی شده است، می توان گفت که به نظر یک قسمت کاملا مکمل برای تصویر کلی بدن فرد است. خاراندن سطح با برس می تواند تغییر رنگ های ظریفی را به خصوص در اطراف بند انگشت و کف دست ایجاد کند.

 انگشتان دست و پا ممکن است دارای ناخن های اکریلیک با قوس کم در پایه و نوک ناخن سفید باشند. همانطور که گفته شد، در حال حاضر جزئیاتی مانند رگ، خال، مو و حتی خالکوبی جزئی از پروتزهای زیبایی سیلیکونی محسوب می شوند تا ظاهری کاملا طبیعی برای اندام مصنوعی ایجاد کنند.

ایمنی و دوام پروتزهای سیلیکونی

برخلاف آنچه ممکن است شنیده باشید، با مطالعات مختلف ثابت شده است که پروتزهای سیلیکونی ایمن هستند. اما باید بدانید که در صورت پارگی پروتزهای سیلیکونی مواد آنها جذب بدن نمی شود و در صورت پارگی باید آنها را خارج کنید. همچنین برداشتن پروتز سوراخ شده دشوار است.

ایمنی و دوام پروتزهای سیلیکونی

البته نسخه جدید پروتز سیلیکونی این مشکل را حل کرده است. به این پروتزها پروتزهای ثابت می گویند. دلیل اینکه آنها را پروتز ثابت می نامند این است که قوی و سازگار هستند. به دلیل این انسجام به راحتی پاره نمی شوند. بسیاری از جراحان این را یک مزیت می دانند و این پروتزها را بی خطر می دانند.

پس از ظهور این پروتزها، تقاضا افزایش یافته و تاکنون همه از نتایج آنها راضی بوده اند. پروتزهای ثابت مانند پروتزهای سیلیکونی مشکلی ندارند زیرا احتمال پارگی آن بسیار کم است زیرا این پروتزها از پروتزهای معمولی استحکام بیشتری دارند. با گذشت زمان، این پروتزهای سیلیکونی قوی تر از پروتزهای سیلیکونی قدیمی می شوند.

بیشتر بدانید : دست سیلیکونی چیست؟

مزایای پروتزهای سیلیکونی چیست؟

مزایای استفاده از پروتزهای سیلیکونی چیست؟

هدف از طراحی و تولید پروتزهای سیلیکونی این است که فرد بتواند به راحتی فعالیت های روزمره خود را انجام دهد و احساس اضافه در بدن خود نداشته باشد. زیرا گاهی و در هنگام استفاده از سایر مدل های پروتز، آسایش فرد سلب می شود و احساسات قدیمی را ندارد.

اما در پروتزهای سیلیکونی سعی می شود تمامی این مشکلات برطرف شود و فرد بتواند به طور کامل توانایی های اجتماعی و فردی خود را بازیابد. در زیر مهمترین مزایای استفاده از انواع پروتزهای سیلیکونی را گرد هم آورده ایم:

  • کاربردش ساده است.
  • ظاهر زیبایی دارد.
  • نگهداری و مراقبت آن آسان است.
  • اعتماد به نفس بیشتری به بیمار می دهد.
  • باعث راحتی بیشتر بیمار می شود.
  • لبه های سوکت نازک است.
  • پوست به خوبی می تواند پروتزهای سیلیکونی را تحمل کند.
  • پایداری بالایی دارد.
  • با آناتومی اندام باقی مانده مطابقت دارد.

در نهایت

در این مقاله سعی کردیم استفاده از پروتزهای زیبایی سیلیکونی و جزییات مربوط به آن را به شما معرفی کنیم، پروتز سیلیکونی کاربردهای فراوانی دارند و با توجه به مزایایی که به همراه دارند در بسیاری از زمینه ها قابل استفاده هستند. او رفت. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که به مراکز و کلینیک هایی مراجعه کنید که از اطمینان و تجربه کافی برای ساخت پروتز برخوردار هستند و از مواد با کیفیت در ساخت پروتز استفاده کنید.

پروتز سیلیکونی کلینیک سیدا

یکی از بهترین و با کیفیت ترین پروتز سیلیکونی، تولید کلینیک سیداست. با توجه به بررسی ها و معاینات مراجعین، بهترین پروتزهای زیبایی سیلیکونی با بهترین کیفیت و متریال ساخته میشود تا فرد به راحتی بتواند از آن استفاده کند و در آینده نگران خرابی و از بین رفتن آن نباشد.کلینیک سیدا سعی در تولید بهترین محصولات سیلیکونی مصنوعی است تا شما با خیال راحت بتوانید از آن استفاده کنید و اعتماد به نفس خود را برگردانید. برایاطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان کلینیک سیدا تماس بگیرید تا از راهنمایی کامل بهره مند شوید.

کلینیک سیدا مجهز به بروز ترین روش ها و تجهیزات ساخت اروتز و پروتز با استفاده از تجهیزات آمریکایی و آلمانی است. کلینیک اروتز و پروتز سیدا قادر به ارائه خدمات به اطفال کودکان و بزرگسالان و سالمندان عزیز است.

تهران،‌ میدان ونک، اتوبان حقانی، نرسیده به چهارراه جهان کودک، پلاک 38، طبقه اول، واحد 103

02188795691

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *